18 LET PRAXE VSTUPNÍ KONZULTACE JEN 290 KČ OBJEDNEJTE SE ZDE

Jak nepřibrat o Vánocích?

01.12.2018

Pokud se už dopředu obáváte, že zase přes období vánočních svátků přiberete, věnujte pozornost následujícím řádkům. Je totiž známo, že přes Vánoce spousta lidí nabere 3 až 5 kg. Je tedy třeba neustále jíst s rozumem a nezapomínat na pohyb.

vánoční cukroví

Vánoce i oslavy Silvestra si automaticky spojujeme s cukrovím, vánočkou, smaženým kaprem, bramborovým salátem, alkoholem, obloženými chlebíčky a mnoha dalšími kalorickými bombami. Večerní přejídání je častým prohřeškem. S rozumným přístupem se dá i střídmě hodovat a nepřibírat na váze. Pokud zvýšíte kalorický příjem, současně zvyšte i energetický výdej. Pohyb je prostě nenahraditelný.

Jak jíst a přesto nepřibrat

V období Vánoc je třeba si dávat pozor na to, co jíme a jak moc se při tom oddáváme fyzické aktivitě. Hladovění nám nepomůže, stejně jako spousta zaručených diet, které vedou jen k jo-jo efektu. Na půst o Štědrém dni raději zapomeňte (zlaté prasátko stejně neuvidíte smiley a hypoglykémie je to poslední, co chceme zažít), jezte pravidelně každé 2-4 hodiny. I když má ovoce také hodně cukru, je mnohem lepší než hromada cukroví. K pokrmům si dopřejte zeleninové saláty. Budete lépe trávit, získáte spoustu živin a nahradíte část porce kvalitní stravou.

procházka v zimě

Pravidelnost na prvním místě

Pravidelné stravování je důležité zejména v období vánočních svátků. Jídlo si rozvrhněte do pěti porcí. Pravidelnost zajistí pocit menšího hladu a odpadnou záchvaty přejídání se. Nebude vám kolísat hladina krevního cukru a odpadnou chutě na sladké cukroví. Nevynechávejte ani pravidelnou návštěvu tělocvičny či posilovny, stejně jako pravidelný pohyb v podobě procházek a cvičení. Taková zimní romantická procházka má své kouzlo. Jakákoliv fyzická aktivita rozběhne váš metabolismus na plné obrátky a budete mnohem lépe spalovat energii.

Jezte s rozumem a volte odlehčené varianty

Přemýšlejte už při pečení cukroví. Můžete použít kvalitní olej místo ztuženého tuku a místo klasického cukru doslaďte cukroví medem či stévií. Můžete míchat i různé druhy mouky a použít celozrnnou, špaldovou, žitnou, ovesnou, kokosovou, cizrnovou, čirokovou, amarantovou či kukuřičnou. Budete překvapeni jejich chutí a vánoční cukroví dostane zcela nový rozměr. Výborné je použití různých druhů oříšků a semínek. Dáte tělu velké množství blahodárných látek, budete mlsat zdravě a navíc posílíte svou imunitu. A i kdyby došlo na konzumaci něčeho, co určitě není nejvhodnější, tak platí staré známé pravidlo – „ochutnat, neznamená sežrat všechno smiley

kapr a bramborový salát

Bramborový salát a kapr trochu jinak

Je krásné ctít české tradice. Kapr je ale sám o sobě tučná ryba. Pokud trváte na klasickém trojobalu, neobalujte kapra v hladké, ale celozrnné mouce. Nechte ze smaženého kapra odkapat tuk a proložte jej ubrousky, ať se tuk odsaje. Smažené kousky kapra lze také na chviličku ponořit do horké vody, hned vyndat a nechat odkapat. Na chuti to nepoznáte a zbavíte jej tuku. Tučné kousky raději nechte na talíři. Bramborový salát naplňte hlavně celerem, mrkví, petrželí a hráškem. Místo tučné majonézy použijte jemnou a nastavte ji bílým jogurtem. Salát bude lahodný a nebude vám po něm těžko. Žlučníkový záchvat je po hypoglykémii další věc, kterou o Vánocích zažít rozhodně nechcete!

Pijte čistou vodu bez bublin v dostatečném množství

Vychlazená Coca-cola je v malém množství jedna z možných variant, jak si ulevit od bolesti žaludku, ale k běžnému pití se naprosto nehodí. Obsahuje obrovské množství cukru jako většina slazených nápojů. Častá konzumace těchto nápojů zvyšuje pocity hladu a chutí na sladké. Proto je v jídelníčku velmi omezte či zcela vyřaďte, stejně jako pití alkoholu. Je příliš kalorický a zastavuje spalování. Zaměřte se na čistou vodu bez bublin, neslazené čaje a neochucené minerální vody. Vypijte denně alespoň 2 litry tekutin. Pití zažene hlad a pročistí tělo. Udržení váhy je vždy o změně životního stylu.

nadváha, obezita, podkožní tuk

Co dělat, když přiberete

Pokud však přeci jenom přiberete, rozhodně svět nekončí a není třeba se z toho hroutit. S pomocí nutričního specialisty se brzy dostanete opět do správné figury. Rozhodně se do hubnutí nepouštějte sami. Zapomeňte na diety a hubnoucí preparáty, stejně víte, že nefungují. Svěřte se raději do péče odborníka a novoroční předsevzetí začněte s vyváženou stravou a pohybem. Na každý organismus totiž platí něco jiného. Poradce pro výživu se při nezávazné vstupní konzultaci seznámí s vaším zdravotním stavem, životosprávou a stravovacími návyky. Změří vás na tělním analyzátoru a zjistí aktuální složení vašeho těla. Výživový poradce odhalí všechny chyby, kterých se často nevědomky dopouštíte. Stanoví vám nejvhodnější stravovací i pohybový plán a bude Vás podporovat.

Přejete si získat svou vysněnou postavu a vydat se cestou zdravého životního stylu? Vsaďte na 18 let zkušeností a objednejte se na vstupní nezávaznou konzultaci do NUTRIČNÍ ORDINACE. Rádi Vám pomůžeme. Více na www.nutricniordinacepraha.cz

 

              

Chcete změnit svou životosprávu, postavu i jídelníček?

Domluvte si termín vstupní konzultace s nutričním specialistou!

Jak to u nás probíhá

Na nezávazné vstupní konzultaci se nutriční terapeut seznámí s Vaším zdravotním stavem, životosprávou a stravovacími návyky. Změří Vás na tělním analyzátoru, díky kterému zjistí aktuální složení Vašeho těla (tuk, voda, viscerální tuk, svalová hmota, bazální metabolismus...). Tyto údaje se kontrolují při každé návštěvě. Dále Vám výživový poradce vysvětlí, jak lidské tělo funguje, jaká pravidla je nutné dodržovat a především odhalí všechny chyby, kterých se i nevědomky dopouštíte!!! Na základě získaných informací se stanoví ten nejvhodnější plán, se kterým Vás i odborník na výživu podrobně seznámí. Obavy ani stud opravdu nejsou na místě. Pomůžeme lidem jak s nadváhou, tak i podváhou a všem klientům, kteří chtějí mít své stravování pod kontrolou. 

Jak zhubnout?

Nadváha i obezita negativně ovlivňuje vaše zdraví! 

Trápí vás kila navíc, nejste v dobré kondici, rychle se unavíte? Je nejvyšší čas na změnu! Svěřte se do péče nutričního specialisty. Pomůže vám kompletně nastavit takový výživový a pohybový plán, který bude v souladu s vaším zdravotním stavem a životosprávou. 

Málo jíst a hodně sportovat k redukci tuku opravdu nevede.

Lidské tělo je velmi složitý stroj. Abychom ho přiměli k redukci podkožního tuku, je třeba ho nejprve přesvědčit, že mu tato energetická zásoba nebude v budoucnu chybět. Pokud totiž hladovíme nebo jíme nepravidelně, tělo si tvoří nové zásoby podkožního tuku. Můžete při tom sportovat jak chcete, ale hubnout tukové polštáře opravdu nebudete. Čeho se však můžete dočkat je ztráta svalové hmoty a vody. Že s tím máte své zkušenosti? Ano, mnoho lidí si tím prošlo, aby se přesvědčilo, že je to pravda. 

Také nechcete konzumovat potraviny, které vám nechutnají?

Většina diet je zaměřena jen jednotvárně. Vajíčková dieta, stejně jako proteinová nebo nízkotučná dieta, tukožroutská polévka, sacharidové vlny, náhodné půsty, ovocné šťávy, instantní polévky atd. Konzumovat celý den jen vajíčka, mrkev nebo nechutné polévky musí být opravdu nepříjemné. Proč to ale lidé podstupují? Protože z neznalosti faktů o lidském těle jednoduše uvěří tomu, že je ta či ona dieta zachrání. Místo toho, aby se zamysleli nad tím, jak v jídelníčku omezit častou konzumaci salámů, sladkostí, alkoholu, nekvalitního pečiva, smažených a tučných jídel či polotovarů, tak se upnou na nesmyslnou radikální dietu. Výsledek je předem jistý, stejně jako je výhra ve sportce. Člověk si jen zpomalí metabolismus, naučí tělo přemýšlet úsporně a zcela proti původnímu záměru se nový tuk ukládá do zásob. 

Odhalte všechny chyby, kterých se i nevědomě dopouštíte.

Nutriční specialista vás seznámí se všemi pravidly, které se musí dodržet. Základ všeho je jíst pravidelně a snídat, ale to není vše. Nový stravovací režim musí být v souladu s makroživinovou vyvýžeností, to znamená, v jakém poměru do těla přichází bílkoviny, sacharidy a tuky. Neméně důležité je správné kalorické rozložení jednotlivých denních jídel, abyste nedovolili tělu spadnout do katabolického procesu, při kterém dochází ke ztrátě svalové hmoty. Od toho je nutriční poradce, aby klientovi pomohl vše správné nastavit.

Objednejte se do nutriční ordinace, máme 18 let praxe a zkušeností.

Za tuto dobu jsme pomohli mnoha klientům a jsme připraveni pomoci i vám, společně to zvládneme. To vše bez diet, doplňků stravy, chemie a hladu! V Praze máme dvě pobočky - VysočanySmíchov.

Vyplňte si kontaktní formulář nebo zavolejte na 777 56 81 82.

Cena za poradenství? Méně než 6.000 Kč!

Vzhledem k tomu, že máme dlouhodobě vyjednané příspěvky a dotace, je celková péče výrazně levnější, než v jiných poradnách v Praze. Našimi klienty se běžně stávají i maminky na mateřské dovolené, studenti či důchodci, kteří by si jinak nemohli dovolit zaplatit za poradenství více než deset tisíc. Vše závisí na tom, jaké služby si u nás objednáte. Buďte si jisti, že to Váš rozpočet zvládne. Na nezávazné vstupní konzultaci s Vámi nastavíme takové parametry péče, které pro Vás budou vhodné a hlavně finančně přijatelné. Za dobu našeho fungování, více než 18 let, jsme byli schopni každému nalézt optimální řešení. Úhrada objednaných služeb probíhá vždy na 2 - 3 platby, nikoliv předem v plné výši (to je bohužel běžná praxe ostatních poradců). V žádném případě na Vás také nebude čekat finanční závazek na několik měsíců, s těmito praktikami nemáme a nechceme mít nic společného.

Platební karty nepřijímáme, úhrada je pouze v hotovosti.

Důležitá upozornění

NEZABÝVÁME se prodejem jakýchkoliv tablet, koktejlů nebo jiných doplňků stravy!

Onkologičtí pacienti a lidé s poruchou příjmu potravin, musí být v péči svých lékařů specialistů, proto je do péče nepřijímáme.

Info pro studenty: Z provozně-organizačních důvodů u nás není možné vykonat studentskou praxi.

Chcete zdravě zhubnout a váhu si trvale udržet?
Domluvte si termín vstupní konzultace!



Vyberte si prosím místo konzultace


Ordinace v Praze 5 na Smíchově

U Dvou srpů 2024/2, 1. patro
150 00 Praha 5 Smíchov

Nutriční ordinace Praha Smíchov

spojení MHD k poliklinice Smíchov:
zastávka Kavalírka - TRAM 4, 9, 10, 16 a BUS 167

Ordinace v Praze 9 ve Vysočanech

Sokolovská 276, přízemí, vchod ze dvora
190 00 Praha 9 Vysočany


Spojení MHD:
metro B - Českomoravská nebo tram č. 16 - Divadlo Gong